74/ 869-84-28,    74/ 869-84-29

Ferie inaczej

W pierwszym tygodniu ferii zimowych dzieci i dorośli z Gminy Lewin Kłodzki mieli okazje uczestniczyć w nietypowym wypoczynku. Stało się to za sprawą proboszcza naszej parafii ks. Jarosława Nitkiewicza, który postanowił zorganizować dla ministrantów kilkudniowy wyjazd do Zakopanego. Oprócz trzydzieściorga dzieci , jedenaścioro dorosłych wybrało się w podróż , która na długo pozostanie w naszej pamięci. Dlaczego? Bo była pod wieloma względami wyjątkowa. Przede wszystkim codziennie rozbiliśmy długie piesze wycieczki do miejsc, o których wielu z nas mogło jedynie słyszeć np. Pustelni św. Brata Alberta, Sanktuarium Maryjnego na Wiktorówkach, znajdującego się na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego w bezpośrednim sąsiedztwie Rusinowej Polany na wysokości 1200 m n.p.m.

Oczywiście nie mogło zabraknąć w planie wycieczki zwiedzania Muzeum Papieskiego i skosztowania papieskich kremówek w Wadowicach, Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na zakopiańskich Krzeptówkach - świątyni konsekrowanej przez Jana Pawła II w dniu 7 czerwca 1997 w czasie VI pielgrzymki do Polski, Cmentarza na Pęksowym Brzyzku i najstarszego w Zakopanem, zbudowanego w 1848 roku drewnianego, przepięknego Kościoła oraz cmentarza zasłużonych gdzie swoje groby mają ludzie, którzy tworzyli rzeczywistość miasta i jego legendę. Leżą tam min. Tytus Chałubiński, Stanisław Witkiewicz, Kornel Makuszyński, Kazimierz Przerwa – Tetmajer, Władysław Hasior.

Ale było też wiele dla ciała; wyjechaliśmy na Skocznię, Gubałówkę i próbowaliśmy góralskich smakołyków na Krupówkach, w drodze powrotnej choć na krótko poszliśmy na Wawel. Wieczorami oprócz śpiewu przy dźwiękach gitary, uczestniczyliśmy we współzawodnictwie grup podczas wielu zabawnych konkurencji. Można zatem rzec, że było i przyjemnie, i pożytecznie i niezwykle wesoło. Stara mądrość mówi, że podróże kształcą, nam ta podróż dostarczyła nie tylko rozrywki i relaksu, ale również a może przede wszystkim wiedzy i ciekawych doznań poznawczych.